tisdag 27 januari 2009

Vad gjorde man utan mamma :)

Har ni en känsla av att ni inte tänker ibland? Att svaret står skrivet med stora klarröda bokstäver rakt framför dig och du bara går förbi? När man har den känslan, då ringer man mamma! Efter en förklarande mening av problemet kommer hon upp med det självklara svaret på gåtan. Så enkelt. Så självklart.

Det handlar helt enkelt om varför Sally vart så orolig på nätterna. Och varför jag känner mig som en vandrande zoombi som inte sovit ordentligt på fyra nätter, och jag hatar att inte få sova, man kan inte ha en bra dag om man inte fått sova ordentligt.

Nåväl, det enkla svaret är helt enkelt att hon är skendräktig! Självklart, stämmer perfekt! Tur att jag har en mamma 40 mil härifrån som kan tala om vad som händer med min hund. Förra gången hon löpte visade hon ingeting alls, så jag förväntade mig inte att hon skulle visa något nu heller, men det känns väldigt Sally att vara skendräktig och pipa för att man inte får vara nära matte. Jag har verkligen funderat som en galning över det här, just för att det är så "inte Sally" att vakna på nätterna. Hon har alltid sovit på nätterna nästan. Möjligen om nån granne har fest och det låter allt för jäkligt kan hon vakna till och tassa runt lite, men inte så mycket. Dom gånger hon vägrat äta under ett dygn eller så kan hon spy på nätterna, men då spyr hon och sen går hon och lägger sig igen. Så nu vet jag det, känns bra! tack mamma för att du tänker åt mig! =)

Måste också säga grattis till Helena som köpt lägenhet idag och Anna som köpte lägenhet förra veckan! Grattis till er båda! Även om det blir lite längre när vi ska ses numera!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken tur att du har en mamma som kan hjälpa dig att tänka! :D

Anonym sa...

Gud så bra du har en sådan braig mamma! :)

Anonym sa...

Hahaha...ja ibland är det verkligen tur att man har en mamma som kan lösa ens problem! ;)

Anonym sa...

Vilken tur du har din mamma skönt at du fick hjälp med problemet så du ialla fall vet varför du inte får sova om nättrna!

Anonym sa...

Du skulle nog klara dig jättebra utan mamma, men få tänka lite längre!