torsdag 15 januari 2009

Hagaparken! :D

Yummie!

Idag har vi vart i Hagaparken och promenerat och tränat med Sandra och Bacardi. Vädret var strålande sol men iskallt! Mycket kallare än vad jag trodde det skulle vara! Annars hade jag haft betydligt tjockare kläder med mig! Iaf var Sally helglad idag! När vi vandrade runt för att hitta en lämplig gräsyta att vara på fick hon spel och lekte nästan med Bacardi, trots att båda satt i koppel. Hehe innan har hon bara morrat på honom så fort han studsar runt, idag verkade hon tycka han var riktigt rolig. :D Vore iaf kul om dom kunde komma igång och leka lite!

Idag har vi tränat lite mer folkvett. Sally börjar bli grym på det! Iaf när vi gör det med Sandra. Det har blivit lite lek över det hela, som helt enkelt går ut på att vad Sandra än gör, ska Sally inte bryta ögonkontakten med mig. Ett par gånger tyckte Sally Sandra var superkul och tänkte leka med henne i stället, men sen kom hon på hur leken fungerade och Sandra kunde låta, klappa, klia och göra lite av varje utan att Sally tappade ögonkontakten. Jag hade nog knappt klarat det om jag var Sally, Sandra var nämligen rätt rolig att titta på, så jag var väldigt imponerad över hut hon skötte det! Sen är då tanken att vi ska jobba med för Sallys del mer och mer okända människor. Tack Sandra för att du hjälper mig så mycket med träningen! Du är en ängel! :D

Sen tränade vi faktiskt lite lydnad, vilket vi inte gjort på evigheter! Det gick bra med tanke på omständigheterna. Vi har bra starter, men sen måste jag nog belöna framåt, Sally börjar sacka efter efter ett par steg då hon förväntar sig att vi ska stanna till för att hon ska få sin belöning. Så det ska jag tänka på! Annars tycker jag även där att hon har riktigt fin kontakt!

Sen har det blivit en hel del hundmötesträning idag! Vi kan numera gå förbi om det är "bra" hundar, dvs hundar som inte bryr sig om Sally. Dock klickar jag i princip hela tiden och matar med mjukost. Men ändå! Hon är ju helt fantastisk!

När vi kom hem var Sally helt slut! Under fyra timmar flyttade hon sig från ena änden av soffan till andra sidan en gång, annars sov hon som en stock! Gullhund! Men nu ska vi ut på en liten kissrunda innan vi äntligen får sova! Godnatt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Urgöllig bild:) Härligt hundmöteträningen gick bra! Duktiga nii :D

Anonym sa...

Så roligt att det går så bra både med folkvett och hundmöten! :)

Anonym sa...

Trevlig helg på er Sofie & Sally. <3 :) Vad ska du hitta på i helgen? <3

Kramar från oss, Hannah & fjärilshundarna. <333

Anonym sa...

En ängel? Är det jag det? Gullig du är. Då måste du va min ängel som tom vågar figga åt en hund som springer på dig i 190 :D

Tänkte på det att du kanske ska ta o titta över vad som är kriteriet för att få ett klick i hundmöten. Det har ju gått så mkt framåt för lilla tösen.

Lillasöta sa...

Vilken söt liten tjej du har.. =)

Anonym sa...

Vad roligt att det gick så bra för Er :D

Anonym sa...

Skönt att folk träningen går så bra :)
Jag älskar bilden å Sally i soffan så himla söt :)

Anonym sa...

Hur är det med er? :) Allt bra?
Ha det fint.

Kram
Hannah & fjärilshundarna. <3

Anonym sa...

Hur är det med er? :) Allt väl?
Ha de fint.

Kram
Hannah & fjärilshundarna. <3

Anonym sa...

Hur är det med er? :) Allt väl?
Ha de fint.

Kram
Hannah & fjärilshundarna. <3

Anonym sa...

Oj, förlåt, nu kom de nog många samma inlägg. :/ Sorry. ;)