fredag 9 januari 2009

Min hund är helt fantastisk!

Det är helt enkelt den känslan som bäst förklarar vad jag känner för Sally just nu! Efter vår lilla semester i Habo som för Sallys del blev två hela veckor trodde jag att hon skulle vara helt tokig när hon kom tillbaka till Stockholm! Men icke! Hundmötena går helt fullkomligt strålande! Hon äter (wow)! Hon är mysig (Sally är ingen hund som kryper upp i knäet så fort hon får chansen, men hon är just nu ovanligt mysig för att vara Sally) och allt vad skendräktighet heter är som bortblåst! Hoppas denna känslan håller i sig ett tag nu!

Idag har vi vart uppe tidigt på morgonen (runt halv 10 åkte vi hemifrån) och åkte genom hela stan för att träffa Sandra och Bacardi. Väl där kom jag på att jag snurrat till det och räknat fel hur lång tid det tar att åka och därför var jag en halvtimme tidig. Men vi roade oss med en lååångsam promenad då Sally fick träna på att ta det lugnt och gå fint i koppel även på nya platser! Sen mötte vi upp Sandra och Bacardi och vandrade iväg upp i skogarna ute vid universitetet. Vi landade på en åker som låg lite i skuggan så vi slapp den härliga vårsolen rakt i ögonen. Väl där tränade vi lite. För Sallys del blev det mest folkvettträning. Sandra fick gå mot oss, sätta sig ner, Sally fick ta ögonkontakt med henne och handdutta. Nu tycker inte Sally att Sandra är någon läskig person, så det var inte så svårt, förutom vid ögonkontakten, Sally stirrade på mig och fattade inte alls att man kunde få godis genom att se på någon annan. Men till slut lossnade det också. :) Ska bli kul sen och se hur hon beter sig med en helt främmande människa. Sandra och Bacardi körde tandvisning och fritt följ. Det gick bra för dom också! Vi avslutade med en promenad runt våra gamla hemtrakter utmed vattnet som enligt eniro heter Lilla Värtan. Mysigt men lite jobbig stig att gå på.

Nu sitter vi hemma och myser och vilar upp oss. I morgon ska vi ut i skogen med Sandra och Bacardi samt en tjej som jag inte träffat innan som heter Ida som har två pinchrar. Planen är lite spår. Tänkte lägga några korta spår och fundera på hur hon tar upp spåren. Det är vår något diffusa plan inför morgondagen.

Min fiiina!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att Sally är så duktig, hoppas verkligen att det kommer fortsätta på samma sätt! :D

Anonym sa...

Härligt att Sally är så duktig, håller tummarna för att det håller i sig en längre period nu :D

Anonym sa...

Vad kul att läsa att Sally är så duktig:) Åh, vilken lyx att kunna spåra nu i Januari! Det hade inte varit helt fel faktiskt.. :)