måndag 26 januari 2009

Orolig hund

Trött Sally som valp!

Under dom senaste tre nätterna har Sally varit orolig på nätterna, hon vankar runt och gnäller, vill upp i sängen och verkar ha väldigt svårt att komma till ro. Sen lägger hon sig en stund (alltså kanske nån timme eller så) och jag tror det är lugnt och sen börjar hon igen. Däremot har hon sovit stenhårt på morgonen. I lördags morgon kunde jag gå ner i tvättstugan och upp igen utan att Sally rörde sig ur fläcken och det brukar jag inte kunna! Min första tanke var att hon behövde gå ut. Men i lördags var hon verkligen helt nyrastad och vi gick och la oss direkt när vi kom in typ. Och dessutom tre nätter på rad? Inte heller är hon orolig på dagarna, hon äter normalt (nästan mycket för att vara Sally) och är alltså helt och hållet som vanligt. Nån som har någon ide om vad det kan vara?

4 kommentarer:

Lillasöta sa...

Vilket underbar söt hund du har..
min lilla kille hade nästan samma sak som din lilla tjej har.
MEn det har släppt nu, han sover om nätterna nu som en stock.

Anonym sa...

Åh vad söt Sally var som liten!

Konstigt att hon inte vill sova.. det kan inte vara så att hon hört något? Hoppas hon får sova hela nätterna snart!

Ida Eklöf sa...

Konstiga saker hon har för sig, det var inte något hon hörde som behövde kollas upp då, vakta eller så? För det kan mina göra. Fast de orkar aldrig resa sig, de låter bara.. *vissel*

Anonym sa...

Yatara kan vara orolig ibland på vintermornarna, och då är det på grund av att hon fryser. Lägenheterna hinner inte alltid med när det blir snabba temperaturskillnader. Men nu är ju din tjej en puff och kanske inte så känslig öfr temperaturväxlingarna. Kanske är det löp på gång?