tisdag 13 januari 2009

Idetorka

Min hemsida börjar kännas lite fel. Inte riktigt god jul just nu och det nya året har snart gått så pass långt att det inte är nytt år längre. Dessutom ligger gamla bloggen där och bara är ful. Måste bort! Men jag har verkligen ingen ide om vad jag ska göra med hemsidan. Svårt när man inte har någon inspiration! Så den får väl ligga kvar ett tag till.

Idag har jag förutom jobbat planerat upp mitt liv det kommande året. Kommer börja plugga igen till hösten, och känner mig för stunden väldigt säker på vad det kommer bli! Vilket jag inte gjort sen jag läste grundkurser som jag var tvungen att läsa för att få läsa något kul! Så nästa termin blir det ekologi, etik och humanetologi, sen statistik och om jag hittar något bra, exjobb! Ser fram emot det! Gillar faktiskt att plugga! Mycket roligare än att jobba! :) Men först ska jag göra ett par resttentor i vår som hänger över mig! Ska väl inte bli speciellt kul, men nödvändigt! Lika bra att bli av med dom så jag blir klar nån gång!

Trasslet som föreställer min kära hund ligger just nu och sover som en stock. Har inte hunnit med så mycket träning med henne men lite stå på händer har vi tränat i soffan. Hon studsar upp superfint med bakbenen nu. Men känner mig väldigt osäker på hur jag ska plocka bort den väldigt diskreta hjälpen vi får av soffan så hon står på framtassarna själv. Nån som har någon ide? Vi har även planerat in lite träning med Sandra på torsdag! Tänkte sticka till Hagaparken och se om det går träna där. Eftersom varken jag eller Sandra är riktiga 08:or har vi ibland lite svårt att hitta bra, lugna träningsplatser. Dessutom bor vi så långt ifrån varann att det gärna ska vara nån stans på mitten så ingen behöver åka Stockholm runt för att träna.

I morgon är de nachokväll med tjejerna! Har inte ätit nachos sen kennelhostan bröt ut! Ska bli så gott! :D Det är en bra rutin att ha nachokväll varje onsdag! Gör att man håller kontakten och dessutom är det så himla gott! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du ska läsa kurser som du verkligen vill läsa. :) Det brukar ju göra pluggandet mycket roligare. Själv är jag däremot väldigt less på plugget och längtar tills det är dags att börja jobba.

Det där med nachokväll låter inte alls dumt!

Anonym sa...

Wiee jag är både omnämnd och länkad. Får börja klura på mitt nästa blogg inlägg snart då :P Ses på tor iaf.

Anonym sa...

Låter kul med skolan och att du för göra det du gillar själv föredrar jag att jobba ;o)
Hoppas du kommer på nåt bra med hemsidan :)