torsdag 29 januari 2009

Träning i Älvsjögaraget!

Idag tog vi oss hela långa vägen till Älvsjö för att träna med folket från Klickerforum! Idag var det förutom jag och Sally, Johanna och hennes mamma (som jag tyvärr inte vet namnet på) med deras två staffar och en pumi, Sandra och Bacardi och så Malin med cavalieren (stavning??) Ella. Sally började med att skälla ut Ella, hon var den enda helt nya hunden för Sally, men det var inte ett så stort utskällande, för att vara Sally.

Vår plan var att träna lite på folk såklart, måste ju passa på när man har braiga hundmänniskor runt omkring sig, samt köra lite burlekar.

Johanna började med att gå emot oss, hon satte sig ner, pratade med Sally och det gick riktigt bra! Fast henne känner Sally lite sen innan, så det var lite lagom att börja med. Sen gjorde Johannas mamma ungefär samma sak. Det gick bra så länge hon stod upp. Men Sally tyckte det var lite läskigt när hon satte sig ner och framför allt när honreste sig igen. Ett par gånger försökte Sally jaga bort henne lite. Kanske borde jag gå ifrån när folk sitter ner, just för att hon tycker själva resandet är lite läskigt. Värt att fundera på!

Burlekar var det första gången Sally körde på annan plats än vardagsrummet. Och först fattade hon knappt att buren existerade, men när hon väl kopplat gick det rätt bra! Hon gick frivilligt in och la sig ner. Så körde jag lite omvänt lockande och det gick skapligt bra! Ibland glömde hon tänka och försökte ta godisen, men ibland kom hon på sig själv när hon var på väg att resa sig och la sig ner igen! Så det kommer nog. Efter en lekpaus glömde hon bort sig igen och råkade hoppa upp på buren! Haha min knäppa hund! Inte lätt att hålla koll på när man ska in i något eller upp på något! Hehe.. :D

Vi hade även en liten platsläggning. Inte för att vi direkt har så mycket platsläggning att tala om, men ändå. Sally vill gärna sätta sig när jag kommer tillbaka till henne, så därför gick jag ifrån henne bara något steg för att sen gå tillbaka och belöna i liggande position. Gick väl sådär, får nog träna det hemma utan störningar!

Sen var vi störning åt Sandra och Bacardi, han är för söt den hunden! Så glad! :D Sally tyckte iaf det var himla kul att vara störning, få godis för att bara vara där typ :P

Är allt som allt nöjd med dagens träning! Tyvärr dröjer det nog ett tag innan vi kan åka till Älvsjö igen eftersom det bara är en vecka kvar till Sally kastreras! Gaah! Så nervöst! Nu ska jag iaf ta och äta lite! Rostade mackor tror jag allt det blir! En delikatess! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Får ju tacka för det fina störandet idag :P En extra klapp till Sally som va offer för den glada.Han fattade ju tillsist vad det gick ut på, min tröga men fina hund :P

Anonym sa...

Vad härligt att Du är nöjd med träningen!

Myntha bugar och bockar för grattiset!

Anonym sa...

Roligt med lyckad garageträning. Du är utmanad i min blogg!

Anonym sa...

Kul å träna ihop gäng sådär:D Härligt du är NÖJD!

Anonym sa...

Skönt att träna i ett garage nu under vintern och med ett trevligt gäng dessutom! Kul att det mesta gick så bra för Er :)


Kan tyvärr inte skylla på blogtown, har sällan problem med den sidan. Nu var det snarare jag som var lite för trött och "tröck" på knappar man inte ska trycka på ;)