lördag 3 januari 2009

Lite av varje!

Bussresan var fullkomligt hemsk igår. Ska definitivt undvika att åka buss i fortsättningen! Det var massa jobbiga människor på bussen, ni vet, sånna som pratar i telefon och berättade allt man såg utanför och folk som tittade på film på datorna utan hörlurar. Dessutom var det iskallt, och jag hade lite lätt ont i nacken igår, och under natten har det förvärrats och blivit nackspärr. Grrr! Tröttsamt. Men det går väl över!

Iaf åkte jag och min kära mor till stora staden Jönköping! Hon skulle köpa spån till sina höns och så tassade vi in på djurmagasinet och min underbara mamma köpte en jättefin tröja till Sally, så nu slipper hon frysa! Snälla gulliga mamma som skämmer bort min hund! :D Sally är jättesöt i tröjan! Har fotat henne, men glömt min kabel hemma, men ska nog lyckas leta reda på någon här i morgon så ni får se! Söt är hon iaf! Väl hemma ringde jag Cecilia och drog med henne på en långpromenad! Hon tog även med sig sin systers hund Ronja! Och Sally skällde inte alls när vi mötte dom!! Duktiga underbara Sally! Det var superskönt att gå i riktig skog och inte behöva oroa sig för att Sally ska bli överkörd eller annat hemskt som händer i skogarna i sthlm! Sally sköter sig så fint, håller sig jättebra när och kom alla gånger jag ropade! Härligt!

Nu i kväll har vi varvat träning med pälsvård! Nog för att hon tyckte det var skönt att inte frysa när vi var ute, men jisses så tovig hon vart! Hela hon var ett trassel! Fattar inte folk som orkar ha kläder på hundarna "bara för att". Ska fundera ut om man kan sy fast nått lite mindre tovande tyg på insidan, men vet inte om jag är riktigt så grym. Sy är knappast en av mina stora talanger!

I morgon ska jag vara social med min syster och har lovat att följa med henne och handla! Sen på kvällen blir det nog min och Cecilias obligatoriska filmkväll med äckligt mycket tilltugg till filmen! Roligt!

Trevlig kväll! :D

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att bussresan var så jobbig. Hoppas nackspärren ger med sig snart!

Roligt att Sally skötte sig så bra i skogen! :)

Anonym sa...

Kan man kommentera här också. Vad modernt, el vad jag är otekisk. Handikapfiguren gilla jag iaf :P

Anonym sa...

Tråkigt att bussresan var jobbig, tur i oturen att man inte får åka med hund. Då behöver du ju inte göra det så ofta i alla fall! :)

Anonym sa...

Härligt Sally inte skällde :D Hoppas nästa gång du åker buss att bussresan inte blir lika dålig!

Anonym sa...

Va jobbigt med en sådan bussresa, hoppas nackspärren ger med sig!

Men va härligt med en skön och lyckad promenad :) Och Du tur man har mammor som skämmer bort en själv och även ens hundar ;)

Anonym sa...

jobbig bussresa.. :s

Ska bli kul att se hur hon ser ut i tröjan, alldeles förträffligt söt skulle jag tro;)

Fin nya bloggen blev föressten! =)