söndag 22 februari 2009

Snöpromenad


Tittut!

Inatt har det snöat en himla massor och dessutom har det blivit mycket varmare ute. Vilket resulterar i kramsnö. Mysigt på sitt sätt. Men på Sallys sätt är det mest jobbigt. Morgon börjades med en kort 10-15 minuter kort kissrunda, och sen fick jag bära Sally upp för alla trappor på grund av alla snöklumpar. Inte så kul.

Planen idag var att åka och störningsträna vid barkaby outlet med Sandra, men på grund av all snö tog vi en promenad istället. Fick en snilleblixt och kladdade på lite vaselin på Sallys tassar, det som stack ut ur hennes overall vill säga. Tänkte att det kanske fastnade mindre snö då. Och det fungerade! Hurra! Alla större klumpa ramlade bort rätt snart! Perfekt! Så nu kanske inte snön behöver bli ett så stort problem längre! :D Dock vet jag inte hur pass nyttigt vaselin är. Jag tvättade ort allt när vi kom in för säkerhets skull och ska sätta mig och googla och se om jag hittar något om det. Det vart iaf en jättemysig promenad och båda hundarna skötte sig fint! :D Bilder kommer snart upp i galleriet på hemsidan.

Väl hemma fick sig som sagt Sally ett välbehövligt bad och sen har jag fixat lunchlådor! Massor! 12 lunchlådor blev det! Känner mig riktigt duktig! Ska ta med dom till jobbet och frysa in dom där, min frys är inte tillräckligt stor.

I veckan bli det jobb, jobb och ännu mera jobb. Får se när jag slutar på torsdag, hinner jag tänkte jag försöka åka till Älvsjö och träna med gänget från klickerforum. känns dock lite tveksamt då torsdag ser ut att bli min värsta dag på jobbet. Men håll tummarna för att allt flyter på så blir det nog bra! :D

Nu är det iaf dags att gå ut med Sally en sista gång och sen ska jag slänga mig framför TV:n! God kväll gott folk!
Sötaste hunden i fulaste hurttaoverallen :)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Krut blir lika dan i snön, jag har däremot ingen aning om det är skadligt på nåt sätt att smörja in pälsen med vaselin. Du får gärna dela med dig om du hittar någon information. ;)

Anonym sa...

Va snäll du är, tack :)

Hihi va söt Sally vart i overallen :)

Anonym sa...

Det är väll inte den fulaste overallen av alla... och det är väll viktigare att den fyller en funktion än är snygg. El det är viktigt för dig? :D Blir det bilder på Bacardi i gallerit då också? Måste hålla utkik :P

Anonym sa...

ÅH SÅ söt hon är i sin jacka;)

Anonym sa...

Vaselin är nog inte ett dugg farligt, ska prova det på Bella fast hon måste tyvärr klippas ner helt snart igen :(

Ja visst var dom rosa balkongerna, där ska ja bo nästa gång ;)

Anonym sa...

Haha, så söt hon är i overallen! :D

cpzona sa...

Hej!

Vaselin funkar inte på Lex, det blir tovor där vaselinet har suttit och vaselin luktar INTE Gott.
För honom funkar Silicondropparna är mkt mkt bättre.

Anonym sa...

Vad söt hon är i overallen :)
Kul med träning med klicker folk!

Anonym sa...

Vad söt hon var i sin overall! :D
Skönt att vaselinet funkade, tror inte att det är farligt, fast jag är visserligen inte säker på det.

Anonym sa...

Snöklumpar är inget vidare kul. Tycker Sally ser väldigt sportig ut i sin overall! :)

Anonym sa...

Usch, snöklumpar är såå himla jobbiga..! Instämmer med övriga, vad söt Sally är i sin overall! ;)

Anonym sa...

Ja usch, sådan där blöt kramsnö kan vi gott vara utan hälsar pälsbollen här hemma också xD Det har varit bra nu i ett par dagar, men idag fick vi ett lass med snö igen och det är dusch efter varje promenad för att bli av med bollarna ur pälsen.

Sally är helt bedårande i sin overall! :D

Anonym sa...

Vad fint overallen ser ut att sitta på henne! Ser ju riktigt tjusigt ut vilket jag inte brukar säga om hundoveraller annars :)