onsdag 4 februari 2009

Dagen före

Min galning!

Sally är nybadad, väskan packad, chauffören fixad (Tack Elli! Du är en ängel!) och matte skitnervös. Ungefär där är vi nu. I morgon är det alltså redan dagen då Sally ska kastreras. Känns som jag nyss bokade tiden och då var det flera veckor kvar! Och jag är så nervös! Måste verkligen ta mig samman och vara lugn i morgon, blir ju knappast bättre för Sally för att jag är ett vrak! Ska ägna natten åt att intala mig att det kommer gå så himla bra! :)

Har egentligen inte så mycket att skriva, jag har jobbat alldeles för mycket i veckan för att det ska ha hunnit hända så mycket spännande. Fast i helgen var Sally helt suverän när vi gick på långprommisar! Hon gick lös stora delar och var en liten ängel, kom nr jag ropade, höll sig på bra avstånd och var dessutom tokbusig i söndags och vi rejsade runt i snön och hade skojigt! Måste verkligen våga ha henne mer lös, hon är ju alla tiders! Iofs har jag inte haft henne så mycket lös med störningar runt omkring på promenader men borde nog verkligen börja testa det mer!

Något som inte gått lika bra är hundmöterna. För evigheters evigheter sen skrev jag att jag har en tendens att börja stressa och öka svårighetsgraden på mötena för fort när det gått bra ett tag, så att det börjar gå dåligt igen. Och det är precis det jag tror jag håller på med nu. Sally har vart grym på sista tiden, men jag ska inte glömma att osäkerheten fortfarande finns där, och jag får nog backa lite för att hon ska fortsätta att hålla sig helt lugn vid hundmöten, och inte återgå till gamla banor igen. På två dar har hon skällt på två hundar, och iofs har det vart sånna som skällt på henne först, men ändå. Jag vet att om jag lägger det på en bra nivå kan hon klara det! Så det är helt mitt fel! backa i träningen alltså!

Men nu ska jag sluta plåga er med nervös svammel om mer eller mindre ingenting och istället gå och pussa min söta hund lite! Men lär återkomma i morgon om hur det har gått! Håll tummarna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att allt går fint imorron! Vi håller tummarna =)

Ida Eklöf sa...

Vi håller tummar och tassar för att det har gått bra med Sally idag!

Kram!

Anonym sa...

Klart att allt kommer gå jättebra idag!!! KRamizzzzar

Anonym sa...

Det kommer gå hur bra som helst! Tänk va skönt å ha d gjort sen!

Anonym sa...

Hoppas allt gick bra! Men det gjorde de nog ;) HAR HÅLLT TUMMARNA!

Anonym sa...

http://kennelrealscoop.com/test/AgilitykursSilviaTrkman09.htm Denna kurs ska vi gå, här i Norge.

Det finns observatörplatser kvar. Kom ni med!