fredag 20 februari 2009

Ljust!

Kines vs. bernervalp i solen augusti 2008

Idag har vi gått, promenerat, vandrat, kalla det vad du vill, i SOLEN! Det var ljust ute när jag kom hem från jobbet så vi gick en sväng i solen! Det är fortfarande svinkallt (enligt mig) men bara det att det varit ljust när jag kommit hem från jobbet har vart helt otroligt uppiggande! Man blir glad av ljuset!

Annars har vi tränat en hel del passivitet på filt under veckan! Det går bättre! Kör massa omvänt lockande och igår var hon helt kanon! Jag råkade kasta en godis på henne (jag vet, klantigt!) och hon låg kvar ändå! Fantastiska underbara Sally! Hon börjar återgå till sin normala aktivitetsnivå också. Hon blev ju så att säga lite hyper när hon på grund av operationen skulle vara stillsam, men nu känns det som gamla vanliga Sally! Glad och pigg men inte helt totalt hysterisk! Härligt! Hundmöterna verkar också gå bättre nu när vi kan sysselsätta oss lite mer! Så att dom gick dåligt var nog bara lite understimulans och hon tog ut sin överskottsenergi på allt som rörde sig istället :D

Som ni förstår har såret läkt ihop helt och hållet! Vi tar fortfarande inga långpromenader och jag tycker inte hon ska busa allt för vilt med andra hundar riktigt än, men annars börjar vi återgå till det normala. Skönt! Det är över! Kastrationen gick bra och det känns som att jag kan andas ut nu!

Från och med nästa vecka kommer jag jobba väldigt, väldigt mycket under några veckor, så om det blir lite tomt i bloggen så beror det på det! Kommer med andra ord prioritera min lediga tid på annat än på att blogga, typ pussa på min söta, galna Sally!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga Sally som låg kvar! :D Härligt att såret läkt ihop nu! Underbar busbild!

Anonym sa...

Ja det va hon vi gick kantarellen för :P Vi körde den kursen rent klickerskt, fick tom min klicker av henne. Jag o Bacardi ska föresten till dina trakter på söndag.

Anonym sa...

Bernervalp har blivit lite större men är fortfarande lika söt.

Anonym sa...

Förstår att det känns skönt att det är över med kastreringen nu och att såret läkt ihop! :)

Anonym sa...

Jo visst är det kallt ute nu, men mysigt med sool :)
Glad helg på er :)

Anonym sa...

Å vad skönt att såret är läkt nu och ni kan gå tillbaka till det vanliga livet:D Duktiga Sally på filten! :D


Och så söt bild på Sally och bernervalpen!

Anonym sa...

Vad skönt att kastreringen gick bra och att såret läkt. Hoppas få se er på träningsträffarna framöver :)