lördag 14 februari 2009

Snart på G igen!

Länge sen jag uppdaterade nu! Har inte så mycket att säga, vi har mest tagit det lugnt såklart. Men nu har vi så smått börja gå lite mera, även om vi fortfarande tar lugna promenader, så är dom lite längre. Vi har även börjat träna lite mer som vanligt. Eller inte helt som vanligt. jag vill inte leka med henne riktigt än, hon går upp i varv så mycket då. Men lugnare träning med godisbelöning har vi kört lite.

Op såret är i princip helt läkt på utsidan. Fast hon har hittills fått ha krage på nätterna, är rädd att hon ska ligga och slicka å på så vis lyckas få nån infektion i de små minisår som fortfarande finns där. Känner mig lite nojjig med det mesta. Men tänker som så att det är bättre att ta det lugnt lite för länge än att något händer. Dock är det väldigt tveksamt om Sally håller med mig! Hon har så mycket överskottsenergi och är helt flamsig. Tänkte frishejpa in något ikväll kanske. Så hon blir ordentligt trött. Har bara lite dåligt med fantasi. Tips någon på något "lugnt" trix man kan träna in? Dvs inte typ rulla runt eller stå på två ben ;)

Idag när vi var ute blev det en riktigt bra skvallertränings-promenad. Vi gick förbi en fotbollsplan med galningar som sköt bollar åt alla håll (jag skojar inte, åt ALLA håll flög dom!), en hockeyrink med massa barn som dök upp och försvann bakom kuren där man sitter och byter till skridskor liksom. Sen gick vi förbi en matte som kampade gärnet med sin cocker spaniel och till slut möte vi idioter som ylade på Sally. Gick förvånansvärt bra! De svåraste var typerna som gick och ylade, då var hon på väg att börja skälla, men hon avbröt sig och tittade på mig! Väldigt nöjd! :D Kalashund!

Nu ska jag och Micke laga fin middag och ha myskväll, alla hjärtans dag till ära! Tror dessutom att jag ska få se Bolt ikväll! Har velat se den ett tag nu, den verkar så söt! Vill dessutom säga Grattis till Jonna och Svante som debuterade i lydnadsettan idag med finfint resultat! Grattis till Er, ni är så bra!

4 kommentarer:

Ida Eklöf sa...

Tjoho! Skönt att det börjar läka! Ni kan ju träna på lite saker, som tex backa? Kanske utmaningen som fanns i senaste canis? Eller lite cu-övningar. Blev nyss medlem på forumet på åsas sida(http://www.asashundar.se/) och där finns hur hon lagt upp träningstillfällena samt deras hemläxa ;) jag är helt frälst i min cu-bok. <3

Anonym sa...

Ni kanske kan träna på lite lugnare kroppskontroll som att röra nosen vid höften eller lyfta bakben?

Hoppas att ni haft en trevlig alla hjärtans dag!

Anonym sa...

Härligt att höra från er och skönt att såret läcker fint! :D
Du kanske kan träna in typ buga?: )

Hoppas eran alla hjärtans dag var trevlig!

Anonym sa...

Vi har kört en lugnare övning nu när jag är lite skadad :P nämligen att shejpa fram ligga lugnt och stilla på filten. Svårt för Bacardi (ska nästan läsas som omöjligt) men ni som burtränat innan kanske klarar dte galant redan. :D

Sally får läka ihop ordentligt nu så vi kan börja träna igen =)