fredag 6 februari 2009

Dagen efter

Stackars Sally!

Se så söt Sally är i sin gigantiska krage! Hon tycker såklart inte ett dugg om den! Vill helst inte gå alls med den på. Stackars! Natten har varit hemsk. Varken jag eller Sally har sovit vidare mycket. Hon verkar dock inte ha speciellt ont, iaf inte så länge hon är stilla. Men kragen tycker hon är så äcklig att hon inte alls kan slappna av och sova. Och nojig matte som man är kunde såklart inte jag heller sova. Dessutom ville hon hemskt gärna hoppa upp i sängen, vilket inte heller är vidare bra med ett sår på magen. Hon åt lite idag på morgonen och svalde sin medicin så snällt. Men hon har inte bajsat än, kanske gör det lite ont. Vet inte riktigt hur länge man vågar vänta innan man gör något, ska nog ringa och prata med veterinären bara för säkerhets skull.

Glömde ju berätta igår. Control unleashed har äntligen kommit! Yey! Perfekt nu är jag ska vara hemma ett par dar och Sally ska vara stilla! :D Har bara hunnit bläddra lite i den men det verkar lovande! Dessutom ramlade årets första nummer av Canis in genom dörren alldeles nyss! Så jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt under helgen! Bra bra! Dessutom om jag har lite tur får jag böcker från Adlibris idag! Fast dom kanske måste hämtas på posten så då får jag vänta med det tills måndag. Men ändå! Massa läsning! Superbra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Söta lilla Sally i sin tratt! Förstår att hon inte tycker det är särskilt roligt att ha den på. Det gjorde inte Pulver heller vid sin kastrering, men han vande sig efter några dagar. Hoppas att ni båda får sova bättre framöver och att lilla Sally snart är sitt pigga, vanliga jag igen.

Kul med nya böcker att läsa! :)

Anonym sa...

Stackars Sally. Hade hon varit hos mormor hade hon fått sitta i knät hela tiden o sluppit tratteländet.

Anonym sa...

Stackars Sally då, hoppas hon vänjer sig snart med tratten. Förstår att det måste kännas lite jobbigt för henne nu :( Men kul med en massa läsning, jag har själv redan läst canis, den var som alltid efterlängtad :D

Tack förresten för utmaningen!

Anonym sa...

Neej nu blev hon ännu sötare med TRATTEN PÅ! :D ihh hon är så himla söt och go!! Hoppas hon vänjer sig mer och mer med tratten! Ohh böcker,majs! :)