fredag 10 april 2009

Oj oj en uppdatering!

Nu var det sådär längesen igen! Ledsen för det! Ska försöka bättra mig! :) På förra inlägget har jag fått massor med frågor vad det var för kurs jag gick. Så tänkte utveckla det lite mera! "CU" står för Control unleashed, och kursen baseras på boken med samma namn. Det handlar kortfattat om att få en avslappnad och lugn hund som klarar av att hålla fokus på föraren, trots störningar runt omkring. CU var från början till för agilityhundar, men det passar även hundar som lätt blir stressade i diverse situationer. På vår kurs var det allt från hundar med utfallsproblem, hundar som gick upp i stress inför jaktträningar och hundar som hade svårt att hålla fokus under träning. Det var väl en sammanfattning, jag rekommenderar verkligen boken, den är väldigt bra! Lite jobbigt att den bara finns på engelska, men den är ändå rätt lätt skriven!

Så över till nutid! Vi började dagen med en lång lååång härlig promenad i skogarna mot kallhäll! Supermysigt! Vi gick lite vilse som alltid när man går däruppe, men inte värre än att jag blev besviken över hur snabbt vi kom ut på känd mark igen! Sally skötte sig som den pärla som hon kan vara och gick delvis lös och delvis i lina! Vi fick till ett helt suveränt hundmöte och solen sken! Så det var en bra promenad! Enda dåliga var att vi vimsade ut i lite blötmark. Tyckte lite synd om Sally så fick bära henne över det. Lite taskigt att låta liten Sally klafsa genom vatten som går mig upp till fotknölarna :P Men det var bara ett par meter så vi klarade det bra! Fast både jag och Sally luktade sumpmark sen. Men det är smällar man får ta! :D Resten av dagen har ägnats åt att fixa i vardagsrummet, som fortfarande renoveras! Men vi börjar se ett slut på renoveringen! Och det kommer nog bli kanonbra! Hur som helst, här kommer ett gäng bilder från morgonpromenaden! Enjoy!

Tidig morgon!

Vi hittade en stig som vi svängde in på...

Lite småjobbigt att gå här tycker Sally...

och inte blev det bättre när stigen helt plötsligt var spårlöst försvunnen :)

Kommer du?

Godissök

Kanske lite högre upp?

Matte tappar godis överallt!

Min egna, blonda lilla bergsget!

Tack och lov för broar! :D

4 kommentarer:

Emma sa...

Ja, jag måste nog helt klart beställa den där boken, tror jag skulle ha nytta av den både till Pulver och Krut.

Vilka fina bilder, Sally är ju bara för söt! :D

Cattis & gänget sa...

Låter som en toppenkurs, något jag och mina odjur skulle behöva :)

Härligt med osnöig skog :)

Karro och King :) sa...

Mysiga bilder :) Den där kursen och boken låter ju superintressant och nyttig, kul för er :)

Malin sa...

Åh boken låter verkligen kanon! :D Underbarabilder och hur söt kan man vara på en skala!? :D