måndag 27 april 2009

En kort uppdatering!

Min fina Pepsi!

Så var jag hemma igen, igår faktiskt! Men hade lite annat att göra igår kväll, som att läsa igenom alla de 73 (!!!!!!) inlägg ni skrivit under helgen! Uppriktigt sagt blev det est igenomskummande, och väldigt få kommentarer, men nu är jag ifatt och vet något sånär vad som hänt er! :) Jag har haft en trevlig men uttröttande helg! Sally verkar också haft det bra, fast hon har inte fått så mycket hjärngympa, vilket märks på henne! Misstänker starkt att det är lite hyperaktiv bordercollie inkorsat i henne. Man märker direkt när hon är understimulerad! Igår kväll när jag var ute och gick hängde hon i kopplet och var överallt och ingenstans, jag verkade knappt existera i hennes lilla värld. Men men efter lite "du kommer inte framåt om du inte ger mig din uppmärksamhet"-träning började hon så sakta återgå till sitt något trevligare jag igen. Idag har hon nästan vart som vanligt! Skönt! Känner mig så nöjd över att det känns som vi hittat ett sätt som får ner henne på rätt planet igen när hon är sådär hyper! Förr i tiden tog det flera dagar! :)

Vi laddar in för kursen i morgon med att packa väskan och skära korv! :) Har tränat lite på filten idag också, med en annan filt (den vanliga är i tvätten) men hon kopplade det snabbt trots att vi inte tränat filten senaste veckan alls! Grymt! Jag hade tänkt att Sally skulle ligga helt lugn och sansad på kursen i morgon trots nytt folk, nya hundar och nya lokaler! Hehe det lär ju hända! ;) Men som lite hjälp på traven får hon för säkerhets skull ett smarrigt urgröpt märgben!

Till sist vill jag säga grattis till min bästa lilla Pepsi-ponny som i lördags fyllde 20 år! Man kan inte tro att det var 18 (!!!) år sedan hon kom till mig! Hon ser inte ut som 20 heller, om man inte ser de vita stråna i pannan på henne! Men den döljer hennes tjocka lugg så väl! :) Hoppas hon får leva länge länge till!

4 kommentarer:

Ida Eklöf sa...

Åh vilken söt liten Pepsipony! :D Lycka till på kursen, det kommer nog gå bra. :)

Emma sa...

Det kommer säkert gå jättebra på kursen! :D Så duktiga som ni är!

Grattis till din Pepsi-ponny! Verkligen jättefin!

Syster sa...

Och dina söta lilla ponny har fått en väldigt näpen liten son.... =)

Mamma sa...

Din lilla söta speciella tjurskalle till häst har inatt blivit mamma för 8:e gången till ett jättefint hingstföl.