torsdag 3 september 2009

Tiden går!

Hej och ! Tiden bara rinner iväg! :) Snart är det vinter! Kräftskivan i helgen var väldigt, väldigt trevlig! Gott var det också! Ska faktiskt på en annan kräftskiva på lördag, fast då ska jag nog inte äta kräftor! Är inte ett dugg sugen längre! Konstigt hur det ändras det där!

Skolan har kommit igång också! Jisses vad mycket jag helt plötsligt haft att göra den här veckan! Förra veckan var ju så lugn och skön! I tisdags var första gången på kvällskursen jag läser i presentationsteknik, och det verkar vara en väldigt rolig kurs! Mycket praktiskt och det är kul! Väldigt trevliga människor var det också! :) Igår var jag upptagen hela kvällen med att läsa artiklar inför seminariet vi hade idag, som handlade om trade-offs, dvs organismers val att göra på det ena eller andra sättet beroende på vad som gynnar dom bäst! Intressant! Fast vetenskapliga artiklar kan vara hur intressanta som helst, det är ändå rätt sövande...

Idag har jag haft möte och pratat lite om mitt exjobb som jag ska göra så småningom! Om jag bestämmer mig för att tacka ja kommer jag snurra runt i fjällen nästa sommar och studera fjällrävar! Men måste fundera och kolla upp en del saker innan jag bestämmer mig! Men jag är helt galet glad för det lät så roligt! Så jag hoppas jag får ihop det med allt annat i mitt liv! Även om det är lite läskigt att kasta sig in i ett projekt under ett helt år (nästan) som kan gå helt åt skogen! :)

Parallellt med det håller vi på att läsa in oss på de projektarbeten vi ska göra på Tovetorp om en och en halv vecka! Ännu mer vetenskapliga artiklar att läsa alltså! Och i morgon har vi hemtenta! Så massa att hinna med!

Jag behöver köpa ett nytt regnställ! Någon som vet vilka som är bra? Vad man ska kolla på och tänka på och så vidare? Har nog inte råd att lägga max 1000 kr på det! Men det är så svårt att veta vad som är bra!

4 kommentarer:

Emma sa...

Låter verkligen som du har mycket att göra just nu! Men oj var roligt det låter att få studera fjällrävar! :D

Anonym sa...

Jag menar väll det ekologin ska INTE vara slapp :P Det kommer inte gå åt skogen utan till fjället om det är så ;) Är det nästa vecka igen ni åker med andra ord? Försöka planera in och ses innan?

Malin sa...

Fullt upp läser jag ;) HA en underbar helg!

Ida Eklöf sa...

Hööks har tydligen ett riktigt bra regnställ, har det inte själv men hört andra som är nöjda med det! Under tusenlappen dessutom! :D